|
KORTE OMSCHRIJVING
|
De cursus strategische marketing is een algemene kennismaking met een aantal marketingbegrippen uit de hotelsector.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- H101A Het vermogen om een situatie in te schatten, op te splitsen in al zijn deelaspecten en te analyseren om de logische structuur, de onderlinge relaties en beïnvloeding te ontrafelen en te begrijpen.
- H101B Het vermogen om uit de veelheid van feiten en gegevens, ook ogenschijnlijk niet gerelateerde, tot een globaal inzicht te komen en een duidelijke samenhang te destilleren.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- H213A Vanuit een visie een strategie kunnen uitstippelen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- H322 Het kunnen gebruiken van voor de sector specifieke commerciële technieken en instrumenten.
- H323 Het op de hoogte zijn, gebruiken en opvolgen van sectorgebonden HRM geplogenheden.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student kan een beperkt marketingplan opstellen
- De student heeft een elementair inzicht in verschillende marketingtechnieken
- De student kent een aantal eenvoudige marketingbegrippen
- De student: beheerst een aantal marketinginstrumenten eigen aan de horeca
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Sales en Marketing
|
Andere begincompetenties
|
Geen
|
LEERINHOUDEN
|
- Relatiemarketing
- Segmentatie
- Strategische marketing
- Analyse van de marketingomgeving
- Het marketingplan
- Positioneringstechnieken
- Distributie in de hotelsector
|
STUDIEMATERIAAL
|
Cursus 'Strategische marketing'
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
28
|
lesuren
|
04,15
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
64.6
|
klokuren
|
95,70
|
Verdere toelichting:
Hoorcolleges
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Mondeling examen (3 theorievragen (kennisvragen) - 20 punten)
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Mondeling examen (3 theorievragen (kennisvragen) - 20 punten)
|