ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

2 Hotelmanagement - 2HM - Onderdelen - Strategisch marketing management/8
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: HM:Hotelmanagement
Code: 2HM17
Academiejaar: 2010-2011
Type: kern
Niveau: uitdiepend
Programmajaar: 2
Periode binnen het modeltraject: Module 8
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 3
Totaal aantal contacturen: 29
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma: deel 2
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Holthof Christian


 

KORTE OMSCHRIJVING
De cursus strategische marketing is een algemene kennismaking met een aantal marketingbegrippen uit de hotelsector.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • H101A Het vermogen om een situatie in te schatten, op te splitsen in al zijn deelaspecten en te analyseren om de logische structuur, de onderlinge relaties en beïnvloeding te ontrafelen en te begrijpen.
  • H101B Het vermogen om uit de veelheid van feiten en gegevens, ook ogenschijnlijk niet gerelateerde, tot een globaal inzicht te komen en een duidelijke samenhang te destilleren.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • H213A Vanuit een visie een strategie kunnen uitstippelen.
Beroepsspecifieke competenties
  • H322 Het kunnen gebruiken van voor de sector specifieke commerciële technieken en instrumenten.
  • H323 Het op de hoogte zijn, gebruiken en opvolgen van sectorgebonden HRM geplogenheden.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • De student kan een beperkt marketingplan opstellen
  • De student heeft een elementair inzicht in verschillende marketingtechnieken
  • De student kent een aantal eenvoudige marketingbegrippen
  • De student: beheerst een aantal marketinginstrumenten eigen aan de horeca

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

Sales en Marketing


Andere begincompetenties

Geen


LEERINHOUDEN
  • Relatiemarketing
  • Segmentatie
  • Strategische marketing
  • Analyse van de marketingomgeving
  • Het marketingplan
  • Positioneringstechnieken
  • Distributie in de hotelsector 

STUDIEMATERIAAL

Cursus 'Strategische marketing'


WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

28

 lesuren

  04,15

practicum en oefeningen:

0

 lesuren

  00,00

vormen van groepsleren:

0

 lesuren

  00,00

studietijd buiten contacturen:

64.6

 klokuren

  95,70

Verdere toelichting:
Hoorcolleges

EVALUATIE

Eerste examenperiode

Mondeling examen (3 theorievragen (kennisvragen) - 20 punten)


tijd voor examinering
uren
1

%
 
 00,15

Tweede examenperiode

Mondeling examen (3 theorievragen (kennisvragen) - 20 punten)