ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Hotelmanagement - 3HM - Onderdelen - E-business/9
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: HM:Hotelmanagement
Code: 3HM03
Academiejaar: 2010-2011
Type: kernondersteunend
Niveau: uitdiepend
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Module 9
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 3
Totaal aantal contacturen: 30
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma: deel 1
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Holthof Christian


 

KORTE OMSCHRIJVING

De cursus E-Business is een inleiding op de werking van een aantal elektronische distributiekanalen.


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • H101A Het vermogen om een situatie in te schatten, op te splitsen in al zijn deelaspecten en te analyseren om de logische structuur, de onderlinge relaties en beïnvloeding te ontrafelen en te begrijpen.
  • H102A Het op een efficiënte en gestructureerde manier op zoek gaan naar kwalitatieve en kwantitatieve informatie functioneel gebruik makend van ICT mogelijkheden zoals internet, bestandsbeheer en informatieve databanken alsook klassieke informatiekanalen.
Algemene beroepsgerichte competenties
    Beroepsspecifieke competenties
    • H319 Het herkennen en bijhouden van de evoluties in de hospitalitysector en deze kunnen implementeren.
    • H322 Het kunnen gebruiken van voor de sector specifieke commerciële technieken en instrumenten.

    SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
    • De student kent een aantal vormen van e-business in de hotelsector.
    • De student heeft een elementair inzicht in de elektronische distributiekanalen van de hotelsector.
    • De student kent de verschillen tussen SEO en SEA
    • De student kan een eenvoudige e-balancedscorecard opstellen
    • De student kent een aantal basisprincipes van de e-marketing.

    VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
    Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
    Geen
    Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

    Geen


    Andere begincompetenties

    Elementaire kennis van marketing


    LEERINHOUDEN
    • De werking van GDS, CRS, GDN, enz.
    • Opbouw en beoordeling van websites
    • Herintermediatie in de reissector
    • Zoekmachinemarketing
    • Basisprincipes van e-procurement en e-marketing

    STUDIEMATERIAAL

    Cursus: 'E-business'.


    WERKVORMEN
    Soort werkvorm uren  

    %

    hoor- en werkcolleges:

    28

     lesuren

      35,62

    practicum en oefeningen:

    0

     lesuren

      00,00

    vormen van groepsleren:

    0

     lesuren

      00,00

    studietijd buiten contacturen:

    48.6

     klokuren

      61,83

    Verdere toelichting:
    Hoorcolleges en oefeningen.

    EVALUATIE

    Eerste examenperiode

    Schriftelijk examen (4 theoretische kennisvragen op 20 punten (gesloten boek))


    tijd voor examinering
    uren
    2

    %
     
     02,54

    Tweede examenperiode

    Schriftelijk examen (4 theoretische kennisvragen op 20 punten (gesloten boek))