ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

1 Communicatiemanagement - 1CM - Onderdelen - Commerciële communicatie
  

Component behoort tot O.O.: Communicatiemanagement
Afstudeerrichting: CM:Communicatiemanagement
Code: 10409
Academiejaar: 2010-2011
Type: kern
Niveau: inleidend
Programmajaar: 1
Periode binnen het modeltraject: Semester 2
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 33
Totaal aantal contacturen: 24
Totaal studietijd: 42,9
Deeltijds programma: deel 1 of 2
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Claessens Lieve
Gemoets Ann


 

KORTE OMSCHRIJVING
Je raakt vertrouwd met de verschillende instrumenten van de marketingcommunicatiemix. Je ontdekt het verschil tussen reclame, sales promotion, sponsoring, enz.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CM101 De student kan strategisch redeneren.
  • CM102 De student kan creatief denken.
  • CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CM206 De student kan teamgericht werken.
  • CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
Beroepsspecifieke competenties
  • CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
  • CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
  • CM315 De student kan de voor het communicatieplan relevante doelstellingen verwoorden en de beoogde doelgroep omschrijven.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • De verschillende instrumenten van de marketingscommunicatiemix kort kunnen situeren
  • Het begrippenkader grondig kennen
LEERINHOUDEN
Inleiding reclame, sales promotion, winkelcommunicatie, sponsoring, dm-communicatie, persoonlijke verkoop, werking reclamebureau, overzicht werkveld, online communicatie
STUDIEMATERIAAL

De Pelsmacker, P., Geuens, M., Van den bergh, J., Marketingcommunicatie, 2008, Pearson Education
Nota's te nemen tijdens de les.


WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

22

 lesuren

  03,24

practicum en oefeningen:

0

 lesuren

  00,00

vormen van groepsleren:

0

 lesuren

  00,00

studietijd buiten contacturen:

65.6

 klokuren

  96,47

Verdere toelichting:

EVALUATIE

Eerste examenperiode

Oefeningen, theorievragen en multiple choice : Schriftelijk examen.

Commerciële communicatie is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel:

Elke component levert één deelcijfer op dat verschijnt op het rapport .
Het totaalcijfer van een opleidingsonderdeel dat bestaat uit verschillende componenten is de som van de deelcijfers van de componenten, gedeeld door het aantal componenten.
 
Indien je geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet je herkansen of het jaar overdoen voor de component(en) waarvoor je een tekort haalde. De component waarvoor je een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op die maximaal 1 jaar blijft gelden.


tijd voor examinering
uren
2

%
 
 00,29

Tweede examenperiode

Oefeningen, theorievragen en multiple choice: Schriftelijk examen.

Commerciële communicatie is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel:

Elke component levert één deelcijfer op dat verschijnt op het rapport .
Het totaalcijfer van een opleidingsonderdeel dat bestaat uit verschillende componenten is de som van de deelcijfers van de componenten, gedeeld door het aantal componenten.
 
Indien je geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet je herkansen of het jaar overdoen voor de component(en) waarvoor je een tekort haalde. De component waarvoor je een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op die maximaal 1 jaar blijft gelden.