|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Brands play a key role in the communcation strategy of a company. They help to establish the identity of the firm in the marketplace and to develop a solid customer franchise. Many firms move into international markets by acquiring companies in other countries or by entering into international alliances. They therefore need to harmonise their brand portfolio across boundaries on the basis of a cohesive and effective brand strategy. What kind of communication strategy will they choose? Is there a differentiation of strategy in time, place or culture? The course IBC gives the students a theoretical and practical view on the methods, techniques used by the big global brands.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM101 De student kan strategisch redeneren.
- CM103 De student kan meertalig communiceren.
- CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
- CM208 In samenhang met de beroepspraktijk kan de student maatschappelijke verantwoordelijkheid opnemen.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM309 De student kan probleemoplossend analyseren en strategisch denken.
- CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CM311 De student kan mondeling en schriftelijk vlot communiceren in verschillende talen.
- CM312 De student kan doelgericht relevante informatie verzamelen, kritisch beoordelen en verwerken.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CM314 De student kan ten behoeve van een communicatievraag een probleemanalyse uitvoeren.
- CM315 De student kan de voor het communicatieplan relevante doelstellingen verwoorden en de beoogde doelgroep omschrijven.
- CM318 De student kan een communicatieplan plaatsen en verantwoorden in zijn maatschappelijke context.
- CM319 De student kan uit de verschillende communicatievormen de juiste keuze maken op basis van zijn inzicht in hun mogelijkheden en beperkingen.
- CM321 De student kan een vlotte briefing geven die alle onderdelen van het communicatieplan belicht, rekening houdend met het publiek waarvoor hij praat/schrijft.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
Students should have an understanding of:
- the role and the meaning of brands - the dynamics of international brands - brand portfolio's and architecture
- the basic principles of an international brand policy - the complexity of the context of international brand communication
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
reclame 2cm
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
|
Andere begincompetenties
|
Students should have a thorough knowledge of the main aspects of integrated corporate and marketing communication.
|
LEERINHOUDEN
|
- Positioning of a brand
- Brand awareness
- Brand equity
- Patterns of brand architecture, brand portfolio
- Dynamics in brand structure
- Branding strategies
- Cultural aspects of worldwide communication campaigns
|
STUDIEMATERIAAL
|
-
Syllabus 'International brand communication' 2010-2011
-
M.DE MOOIJ. Global marketing and advertising. Understanding the cultural paradoxes. London, Thousand Oaks, 2009, 315p. (recommended reading)
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
26
|
lesuren
|
33,33
|
practicum en oefeningen:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
66,67
|
Verdere toelichting:
The students have to apply every chapter of the theory immediately by analysing a chosen brand. In class they have to give short reviews on their reseach results. They will get familiar with the theory by using it for their assignment.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
The students will be assessed on the reviews and dossier:
®
Review 1: 10%
®
Review 2: 10%
®
Review 3: 10%
®
Review 4: 20%
®
Review 5: 20%
®
Dossier: 10 % (collective) + 20% (individual part)
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Dossier: 100%
|