|
KORTE OMSCHRIJVING
|
We maken enkele tv-spotjes na en leren zelf een radiospot opnemen en monteren. Komt daarbij aan bod: het hele productieproces van idee tot uitzendklare spot – de hele workflow, quoi.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- CM102 De student kan creatief denken.
- CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- CM206 De student kan teamgericht werken.
- CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
- CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
- CM317 De student kan een communicatiestrategie uitvoeren of de uitvoering ervan coördineren.
- CM319 De student kan uit de verschillende communicatievormen de juiste keuze maken op basis van zijn inzicht in hun mogelijkheden en beperkingen.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
De volledige workflow van radio- en tv-spots onder de knie hebben opdat je in staat zou zijn om de uitvoering van een reclamespot kunnen plannen en begeleiden.
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
Workshop 1 Creatief ontwerp
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Geen.
|
Andere begincompetenties
|
- Een videocamera kunnen bedienen.
- Zelfstandig kunnen monteren in een basic programma (zoals iMovie).
- Kennis van reclame en marketing.
|
LEERINHOUDEN
|
|
STUDIEMATERIAAL
|
Voorbeelden worden getoond tijdens de les. Je wordt verondersteld zelf notities te nemen.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
6
|
lesuren
|
07,69
|
practicum en oefeningen:
|
18
|
lesuren
|
23,08
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
52
|
klokuren
|
66,67
|
Verdere toelichting:
We maken enkele tv-spots na en leren zo over alle aspecten van productie én regie: planning, prijs, cast and crew, mis-en-scène, découpage, camerastandpunten, cadrage, afwisselen van beeldgroottes, postproductie, ritme in de montage, soundtracks, etc. Verder wordt de hele workflow van een radiospot gedemonstreerd; je gaat daarna zelf aan de slag en maakt een radiospotje.
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
- Praktische oefeningen / taken doorheen de cursus (zelf maken van tv- en radiospotjes): 100% van de punten.
- Aanwezigheid is verplicht tijdens élke les.
- Je maakt de taken zelf, eigenhandig en per groepje.
- Indien je een taak niet, te laat, of slechts gedeeltelijk maakt, behaal je daarvoor een nul.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Schriftelijk examen: 100% van de punten.
|