ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Communicatiemanagement - 3PRV - Onderdelen - Radio en Tv spots
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: CM:Communicatiemanagement
Code: 30412
Academiejaar: 2010-2011
Type: keuze
Niveau: gespecialiseerd
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Semester 1
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 1
Totaal aantal contacturen: 26
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma: deel 1 of 2
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Vlecken Koen


 

KORTE OMSCHRIJVING

We maken enkele tv-spotjes na en leren zelf een radiospot opnemen en monteren. Komt daarbij aan bod: het hele productieproces van idee tot uitzendklare spot – de hele workflow, quoi.


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • CM102 De student kan creatief denken.
  • CM104 De student kan informatie kritisch verwerven en verwerken.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • CM206 De student kan teamgericht werken.
  • CM207 De student kan oplossingsgericht werken.
Beroepsspecifieke competenties
  • CM310 De student heeft een ruime kijk op de wereld en volgt de maatschappelijke trends.
  • CM313 De student kan zelfstandig en teamgericht werken.
  • CM317 De student kan een communicatiestrategie uitvoeren of de uitvoering ervan coördineren.
  • CM319 De student kan uit de verschillende communicatievormen de juiste keuze maken op basis van zijn inzicht in hun mogelijkheden en beperkingen.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
De volledige workflow van radio- en tv-spots onder de knie hebben opdat  je in staat zou zijn om de uitvoering van een reclamespot kunnen plannen en begeleiden.

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

Workshop 1 Creatief ontwerp


Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
Geen.
Andere begincompetenties
  • Een videocamera kunnen bedienen.
  • Zelfstandig kunnen monteren in een basic programma (zoals iMovie).
  • Kennis van reclame en marketing.

LEERINHOUDEN
  • Bespreken van voorbeelden.
  • Workshopoefeningen tijdens het maken van de spots.
  • Bedrijfsbezoek of gastspreker.

STUDIEMATERIAAL
Voorbeelden worden getoond tijdens de les. Je wordt verondersteld zelf notities te nemen.
WERKVORMEN
Soort werkvorm uren  

%

hoor- en werkcolleges:

6

 lesuren

  07,69

practicum en oefeningen:

18

 lesuren

  23,08

vormen van groepsleren:

0

 lesuren

  00,00

studietijd buiten contacturen:

52

 klokuren

  66,67

Verdere toelichting:
We maken enkele tv-spots na en leren zo over alle aspecten van productie én regie: planning, prijs, cast and crew, mis-en-scène, découpage, camerastandpunten, cadrage, afwisselen van beeldgroottes, postproductie, ritme in de montage, soundtracks, etc. Verder wordt de hele workflow van een radiospot gedemonstreerd; je gaat daarna zelf aan de slag en maakt een radiospotje.

EVALUATIE

Eerste examenperiode
  • Praktische oefeningen / taken doorheen de cursus (zelf maken van tv- en radiospotjes): 100% van de punten.
  • Aanwezigheid is verplicht tijdens élke les.
  • Je maakt de taken zelf, eigenhandig en per groepje.
  • Indien je een taak niet, te laat, of slechts gedeeltelijk maakt, behaal je daarvoor een nul.

tijd voor examinering
uren
2

%
 
 02,56

Tweede examenperiode

Schriftelijk examen: 100% van de punten.