1 Journalistiek - 1JOU - Onderdelen - Audiovisuele technieken en crossmedia |
|
|
|
Component behoort tot O.O.: |
Mediatechnieken |
Afstudeerrichting: |
JO:Journalistiek |
Code: |
10246 |
Academiejaar: |
2010-2011 |
Type: |
kern |
Niveau: |
inleidend |
Programmajaar: |
1 |
Periode binnen het modeltraject: |
Semester 1-2 |
Aantal studiepunten: |
nvt |
Wegingscoëfficient: |
50 |
Totaal aantal contacturen: |
26 |
Totaal studietijd: |
78 |
Deeltijds programma: |
deel 1 of 2 |
Vrijstelling of overdracht: |
mogelijk |
Onderwijstaal: |
Nederlands |
Lector(en): |
Martens Kristoff Vlecken Koen
|
|
KORTE OMSCHRIJVING
|
Een grondige kennismaking met een mediatechnische context die voortdurend evolueert.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
|
Beroepsspecifieke competenties
|
- JO318 De student kan volwaardige journalistieke producten maken volgens de inhoudelijke, redactionele en vormelijke eisen van het medium. Voor productie en productie-assistentie betekent dit: het kennen van de productie van gedrukte media, van televisie- en radioprogramma's en van on-line media en er actief aan meewerken.
- JO319 De student kan volwaardige journalistieke producten maken volgens de inhoudelijke, redactionele en vormelijke eisen van het medium. Voor presentatie betekent dit: vertrouwd zijn met beeldtaal door inzicht in beeldcultuur: vlot communiceren voor micro en camera, vertrouwd zijn met radiotaal.
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
- De student heeft grondige kennis van digitale toepassingen thuis en op kantoor, en van audiovisuele productie.
- De student kan de begrippen in verband met die digitale toepassingen en audiovisuele productie correct gebruiken.
|
|
LEERINHOUDEN
|
|
STUDIEMATERIAAL
|
Syllabus is beschikbaar on-line in PDF formaat.
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
16
|
lesuren
|
19,28
|
practicum en oefeningen:
|
8
|
lesuren
|
09,64
|
vormen van groepsleren:
|
0
|
lesuren
|
00,00
|
studietijd buiten contacturen:
|
57
|
klokuren
|
68,67
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Schriftelijk examen. Er wordt getest of de student:
- een grondige kennis heeft van digitale toepassingen waar journalisten mee te maken krijgen, alsook audiovisuele productie, en een blog kan maken en onderhouden.
- de begrippen in verband met digitale toepassingen (o.a. foto, video, audio en web) correct kan verklaren.
Voor het facet video wordt er tijdens de lessenperiode minstens 1 praktische opdracht gegeven. Het eindcijfer van video wordt als volgt geëvalueerd: 50% voor de praktische opdracht(en) en 50% voor het schriftelijke examen. Indien een opdracht laattijdig of niet wordt ingeleverd betekent dit een 0 voor deze opdracht. Tijdens de tweede examenperiode is er enkel een herkansing mogelijk op deze praktische opdracht(en) indien de student(e) kan aantonen dat hij/zij de opdracht(en) met een geldige reden niet tijdig heeft kunnen inleveren en als hij/zij de lector hier van op de hoogte stelt voor, of tijdens de dag van het exameninzicht van de eerste examenperiode.
Audiovisuele technieken en crossmedia is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel:
Elke component levert één deelcijfer op dat verschijnt op het rapport . Het totaalcijfer van een opleidingsonderdeel dat bestaat uit verschillende componenten is de som van de deelcijfers van de componenten, gedeeld door het aantal componenten. Indien je geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet je herkansen of het jaar overdoen voor de component(en) waarvoor je een tekort haalde. De component waarvoor je een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op die maximaal 1 jaar blijft gelden.
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
Schriftelijk examen. Er wordt getest of de student:
- een grondige kennis heeft van digitale toepassingen waar journalisten mee te maken krijgen, alsook audiovisuele productie, en een blog kan maken en onderhouden.
- de begrippen in verband met digitale toepassingen (o.a. foto, video, audio en web) correct kan verklaren.
Tijdens de tweede examenperiode is er enkel een herkansing mogelijk op de praktische opdracht(en) van het facet video indien de student(e) kan aantonen dat hij/zij de opdracht(en) tijdens de eerste examenperiode met een geldige reden niet tijdig heeft kunnen inleveren en als hij/zij de lector hier van op de hoogte heeft gesteld voor, of tijdens de dag van het exameninzicht van de eerste examenperiode. Het eindcijfer van video wordt als volgt geëvalueerd: 50% voor de praktische opdrachten en 50% voor het schriftelijke examen. Indien de student de praktische opdracht(en) tijdens de eerste examenperiode niet tijdig ingeleverd heeft en hier ook geen geldige reden voor heeft, dan krijgt de student voor dit gedeelte een 0.
Audiovisuele technieken en crossmedia is één van de samenstellende componenten van een omvangrijk opleidingsonderdeel. Voor dergelijke opleidingsonderdelen geldt volgende regel:
Elke component levert één deelcijfer op dat verschijnt op het rapport . Het totaalcijfer van een opleidingsonderdeel dat bestaat uit verschillende componenten is de som van de deelcijfers van de componenten, gedeeld door het aantal componenten. Indien je geen voldoende haalt voor een opleidingsonderdeel met componenten, en niet gedelibereerd wordt, moet je herkansen of het jaar overdoen voor de component(en) waarvoor je een tekort haalde. De component waarvoor je een voldoende haalde, levert automatisch een overdracht op die maximaal 1 jaar blijft gelden.
|
|
| |
|