ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

2 Elektromechanica - 2TCA - Onderdelen - Bedrijfsmanagement
  

O.O. heeft componenten: Ja
O.O. bestaat uit componenten Economie
Logistiek en planning
Industriële marketing
Afstudeerrichting: EM:Elektromechanica
Code: 20398
Academiejaar: 2010-2011
Programmajaar: 2
Periode binnen het modeltraject: Module 5-6
Aantal studiepunten: 9
Wegingscoëfficient: 9
Totaal aantal contacturen: 98
Totaal studietijd: 234
Examencontract: mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: mogelijk
Lector(en): Debeuf Peter
Geubels Rudi


 


COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • EM101 De student kan nauwgezet, op een zelfstandige wijze, strategisch/efficiënt denken en verantwoord handelen in een multidisciplinaire omgeving van de beroepscontext.
  • EM104 De student kan in een multidisciplinaire groep en vanuit zijn specifieke optie-(afstudeer)achtergrond een bijdrage leveren aan de totstandkoming van het gewenste resultaat / de student kan multidisciplinaire opdrachten projectmatig aanpakken.
  • EM105 De student kan, op basis van een goed omschreven probleem/project en door toepassing van multidisciplinaire kennis, komen tot innoverende concepten en/of oplossingen (durven innoveren is en begint dikwijls bij het kritisch afvragen van).
  • EM107 De student kan, op basis van zijn multidisciplinaire en afstudeerspecifieke kennis, communicatie met opdrachtgevers/klanten/ontwikkelaars/productiemedewerkers ontwikkelen en onderhouden.
Algemene beroepsgerichte competenties
  • EM211 De student kan, vanuit technische, economische en functionele specificaties, oplossingen voorstellen en kan hierbij een gefundeerde keuze maken uit alternatieven.
  • EM214 De student is in staat om uitvoerende taken nauwgezet en volgens de regels van de kunst (of goed vakamanschap) uit te voeren / De student is in staat om risico's te herkennen en in te schatten.
Beroepsspecifieke competenties
  • EM333 De student kan een eenvoudig productieproces analyseren.
  • EM345 De student is in staat om plannen en schema's te lezen en te begrijpen.
  • EM351 De student is in staat om het totale product te bekijken vanuit verschillende marketingaspecten om te komen tot het opstellen van een gepast marketingplan in een B2B omgeving.
  • EM352 De student is in staat om het beheer van de klantenrelaties en persoonlijke organisatie efficiënt uit te voeren a.d.h.v. concrete (elektronische) hulpmiddelen.
  • EM353 De student is in staat om de impact te begrijpen van een vooropgesteld product of dienst in relatie tot de aanwezige productie/planning/logistieke systemen bij de klant of leverancier in bedrijfseconomische context.

SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
  • Zie fiche Logistiek en planning
  • Zie fiche Economie
  • Zie fiche Industriële marketing

VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
  • Geen

Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
  • Geen

Andere begincompetenties
  • Geen