|
KORTE OMSCHRIJVING
|
"CSI Antwerp"
Farmaceutische wetenschappen en instrumentele analyse in het forensisch onderzoek.
|
COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren
van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)
|
Algemene competenties
|
- BL103 Zoekt naar aanvullende en nieuwe informatie en ontwikkelingen
- BL118 Deelt spontaan informatie/gegevens met anderen
- BL119 Sluit compromissen om gemeenschappelijke belangen te realiseren
- BL120 Houdt rekening met inbreng van collega's
- BL121 Neemt taken op zich die heel de groep tot nut zijn
- BL122 Communiceert beleefd en respectvol met collega's/begeleleiders/leidinggevenden
- BL123 Respecteert de eigenheid van anderen
- BL125 Geeft een eigen mening zonder te kwetsen
- BL126 Neemt duidelijke standpunten in ook al worden ze niet gedeeld door de groep
|
Algemene beroepsgerichte competenties
|
- BL229 Structureert informatie op een overzichtelijke manier
- BL230 Gaat stapsgewijs en systematisch te werk bij het anlyseren van een probleem
- BL231 Schat de mogelijkheden en beperkingen van een werkmethode in
- BL232 Baseert zijn oordeel op de gegevens en feiten
- BL233 Gebruikt informatiebronnen kritisch
- BL242 Organiseert het werk in een efficiënte planning
- BL248 Maakt een schriftelijk wetenschappelijk, kernachtig en juist verslag volgens de regels beschreven in "Noteren en verslaggeving"
- BL251 Mondeling: drukt zich vlot en verstaanbaar uit
- BL253 Maakt gebruik van ondersteunende audiovisuele middelen
|
Beroepsspecifieke competenties
|
|
SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
|
denkt vakoverschrijdend : de domeinen fysiologie, farmaceutische chemie, farmacologie, toxicologie, instrumentele analyse en statistiek komen hier aan bod.
analyseert verschillende opgegeven GC-MS, NMR, UV en infrarood spectra en brengt aan de hand hiervan een onbekende stof onder in een chemische klasse
verfijnt aan de hand van verschillende opgegeven spectra deze analyse verder en identificeert een onbekende chemische stof
kiest de juiste staalvoorbereidingsmethode voor een opgegeven monster en beschrijft deze
maakt en interpreteert farmacologische en toxicologische berekeningen
beschrijft in een wetenschappelijke tekst de opeenvolgende stappen van de analyse
legt adhv een ppt presentatie de bekomen resultaten en de bespreking ervan voor aan de medestudenten en lectoren (groepswerk).
|
|
VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
|
Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn
|
alle onderdelen van het eerste jaar
|
Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn
|
Deelname aan de OO van P4, P5 en P6
|
Andere begincompetenties
|
Geen
|
LEERINHOUDEN
|
De opdracht voor het project wordt stapsgewijs meegedeeld op e-campus
|
STUDIEMATERIAAL
|
Projecthandleiding met de uitgewerkte opdrachten en hun achtergrond. Elektronische versie van de projecthandleiding, praktische organisatie van oefensessies en presentaties zijn beschikbaar op e-campus, hier is ook uitwisseling van informatie mogelijlk zoals vergaderingen en resultaten van de zoekopdrachten. Internetsearch en bib-bezoek
|
WERKVORMEN
|
Soort werkvorm
|
uren
|
|
%
|
hoor- en werkcolleges:
|
2
|
lesuren
|
02,53
|
practicum en oefeningen:
|
16
|
lesuren
|
20,25
|
vormen van groepsleren:
|
20
|
lesuren
|
25,32
|
studietijd buiten contacturen:
|
40
|
klokuren
|
50,63
|
Verdere toelichting:
|
EVALUATIE
|
|
Eerste examenperiode
|
Berekening van het cijfer voor het project: - dit cijfer wordt (in consensus) toegekend door de VUP's en tutors van het project op basis van de op de verschillende beoordelingsaspecten verworven punten - de punten verworven op de verschillende onderdelen worden samengeteld volgens onderstaande verdeling:
A: groepsproces: projectmap, tutoren, reflectievergadering 25 % B: groepsprodukt: evaluatie door VUP's van P5 25 % C: individuele bijdrage:evaluatie adhv peerassesment 25 % D: schriftelijk examen op de laatste dag vd projectweek 25% - het eindcijfer kan aangepast worden volgens volgende criteria: - niet voldoen aan de vooropgestelde leerdoelen - afwezigheid tijdens de praktijksessies, vergaderingen, inleidingsles en projectvoorstelling - niet uitvoeren van individuele taken - niet voldoen aan vooropgestelde gedragsindicatoren van de beoordeelde kerncompetenties - Minimum voorwaarden om te slagen: - Geslaagd zijn op minstens 3 van de 4 beoordelingsaspecten - Op elk beoordelingsniveau een score > 7/20 In geval van afwezigheid tijdens de projectweken contacteert de student de opleidingscoördinator en kan de stuurgroep beslissen tot het uitvoeren van een vervangopdracht in de 2de zittijd .
|
tijd voor examinering
|
|
Tweede examenperiode
|
enkel D kan hernomen worden : schriftelijk examen 25% de verworven punten van A en B 1° examenperiode blijven behouden ( 75%) de voorwaarden voor de berekening van het projectcijfer van de eerste examenperiode blijven gelden
|