ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Biomedische Laboratoriumtechnologie - 3FBT - Onderdelen - POP
  

Component behoort tot O.O.: Kwaliteitszorg en projectmanagement
Afstudeerrichting: BL:Biomedische Laboratoriumtechnologie
Code: 30210
Academiejaar: 2010-2011
Type: kernondersteunend
Niveau: inleidend
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Periode 7-8
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 20
Totaal aantal contacturen: 0
Totaal studietijd: 15,6
Deeltijds programma:
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Partoens Peter
Soetaert Anneleen


 

KORTE OMSCHRIJVING

De studenten worden verplicht om tijdens hun studie binnen de Plantijnhogeschool een Persoonlijk OntwikkelingsPlan (POP) op te stellen.  Het gebruik van een POP is een zeer verspreide techniek in de bedrijfswereld en we willen onze studenten hierop voorbereiden. De studenten worden aangeleerd hoe ze aan de hand van hun eigen studie en resultaten via zelfreflectie tot een beter inzicht van zichzelf komen. Hierdoor komen zij op de arbeidsmarkt, niet alleen met een uitgebreide technische kennis en technische vaardigheden maar zijn zij ook in staat om een betere planning te maken van hun latere loopbaan.  De studenten worden op deze manier verplicht om de tijd te nemen om na te denken over hun persoonlijke ontwikkeling. De studenten hebben hierover per academiejaar een aantal afspraken met hun studieloopbaanbegeleider.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • BL104 Gaat constructief om met kritiek
  • BL105 Leert uit zijn fouten
  • BL114 Neemt verantwoordelijkheid op voor eigen handelen (meldt fouten en incidenten)
  • BL116 Respecteert deadlines/afspraken
Algemene beroepsgerichte competenties
  • BL240 Houdt rekening met afgesproken tijdslimieten
  • BL242 Organiseert het werk in een efficiënte planning
Beroepsspecifieke competenties

    SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
    • Leren reflecteren over het eigen handelen binnen de onderwijsgroep.
    • Leren reflecteren over het eigen leerproces en op basis van deze reflecties het leerproces bijsturen.
    • Leren denken in termen van leerdoelen en competenties
    • Een basis voor reflecties in het latere werkveld (de stage).
    LEERINHOUDEN

    Het POP is een kaft met tabbladen en invulformulieren. Vooraan zit een inhoudsopgave die je moet volgen. Bewaar alle documenten per onderdeel chronologisch waarbij het meest recente document bovenaan ligt. Deze kaft gaat jouw volledige opleiding mee. In dit POP horen de volgende gegevens thuis:
        Persoonlijke informatie
        Studietijdmeting
        Archief van bereikte competenties
        Verslag van gesprekken met studieloopbaanbegeleider
        Werken in projectgroep (archief van je peerassessment formulieren en je persoonlijke verslagen van de reflectievergaderingen).



    STUDIEMATERIAAL
    Het algemene cgo-boek
    map met invulbladen



    WERKVORMEN
    Soort werkvorm uren  

    %

    hoor- en werkcolleges:

     lesuren

      00,00

    practicum en oefeningen:

     lesuren

      00,00

    vormen van groepsleren:

     lesuren

      00,00

    studietijd buiten contacturen:

    21

     klokuren

      100,00

    Verdere toelichting:

    EVALUATIE

    Eerste examenperiode

    De beoordeling van het POP gebeurt op basis van volledigheid door je studieloopbaanbegeleider. Bijkomende criteria (studieloopbaanbegeleiding): maken van afspraken, nakomen van de afspraken


    tijd voor examinering
    uren

    %
     
     00,00

    Tweede examenperiode

    niet mogelijk