ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Biomedische Laboratoriumtechnologie - 3MLT - Onderdelen - POP
  

Component behoort tot O.O.: Integratieve proef Klin. Biologie & POP
Afstudeerrichting: BL:Biomedische Laboratoriumtechnologie
Code: 30078
Academiejaar: 2010-2011
Type: kernondersteunend
Niveau: gespecialiseerd
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Periode 7-8
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 25
Totaal aantal contacturen: 0
Totaal studietijd: 26
Deeltijds programma:
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Partoens Peter


 

KORTE OMSCHRIJVING
De studenten worden verplicht om tijdens hun studie binnen de Plantijnhogeschool een Persoonlijk OntwikkelingsPlan (POP) op te stellen.  Het gebruik van een POP is een zeer verspreide techniek in de bedrijfswereld en we willen onze studenten hierop voorbereiden. De studenten worden aangeleerd hoe ze aan de hand van hun eigen studie en resultaten via zelfreflectie tot een beter inzicht van zichzelf komen. Hierdoor komen zij op de arbeidsmarkt, niet alleen met een uitgebreide technische kennis en technische vaardigheden maar zijn zij ook in staat om een betere planning te maken van hun latere loopbaan.  De studenten worden op deze manier verplicht om de tijd te nemen om na te denken over hun persoonlijke ontwikkeling. De studenten hebben hierover per academiejaar een aantal afspraken met hun studieloopbaanbegeleider.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

  • BL104 Gaat constructief om met kritiek
  • BL105 Leert uit zijn fouten
  • BL114 Neemt verantwoordelijkheid op voor eigen handelen (meldt fouten en incidenten)
  • BL115 Verwittigt bij afwezigheden
Algemene beroepsgerichte competenties
    Beroepsspecifieke competenties

      SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN


      1.       reflecteren over het eigen handelen binnen de onderwijsgroep
      2.       reflecteren over het eigen leerproces en op basis van deze reflecties het leerproces bijsturen

      3.      denken in termen van leerdoelen en competenties en is er een basis gelegd voor reflecties in het latere werkveld (de stage)

      LEERINHOUDEN


      Het POP is een kaft met tabbladen en invulformulieren.  Vooraan zit een inhoudsopgave die je moet volgen. Bewaar alle documenten per onderdeel chronologisch waarbij het meest recente document bovenaan ligt.  Deze kaft gaat jouw volledige opleiding mee. In dit POP horen de volgende gegevens thuis:
      1.   Persoonlijke informatie
      2.   Studietijdmeting
      3.   Archief van bereikte competenties
      4.   Verslag van gesprekken met studieloopbaanbegeleider       

      5.  Werken in projectgroep (archief persoonlijke verslagen van de reflectievergaderingen)     


      STUDIEMATERIAAL


      het algemene cgo-boek       

      map met invulbladen


      WERKVORMEN
      Soort werkvorm uren  

      %

      hoor- en werkcolleges:

       lesuren

        00,00

      practicum en oefeningen:

       lesuren

        00,00

      vormen van groepsleren:

       lesuren

        00,00

      studietijd buiten contacturen:

      26

       klokuren

        100,00

      Verdere toelichting:

      EVALUATIE

      Eerste examenperiode


      De beoordeling van het POP gebeurt op basis van volledigheid door je studieloopbaanbegeleider.       

      Bijkomende criteria (studieloopbaanbegeleiding): maken van de afspraken, nakomen van de afspraken


      tijd voor examinering
      uren

      %
       
       00,00

      Tweede examenperiode
      Niet mogelijk