ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

3 Chemie - 3CH - Onderdelen - Actuele ontwikkelingen
  

Component behoort tot O.O.: Milieuchemie en actuele ontwikkelingen
Afstudeerrichting: CH:Chemie
Code: 30366
Academiejaar: 2010-2011
Type: kern
Niveau: uitdiepend
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Periode 7
Aantal studiepunten: nvt
Wegingscoëfficient: 18
Totaal aantal contacturen: 6
Totaal studietijd: 14,04
Deeltijds programma:
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Nederlands
Lector(en): Gutschoven Inge


 

KORTE OMSCHRIJVING
Deze lessenreeks omvat twee actuele onderwerpen. Deze onderwerpen zullen in de loop van het jaar gekozen en uitgewerkt worden op basis van belangrijke actuele ontwikkelingen in de chemische sektor.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

    Algemene beroepsgerichte competenties
    • CH232 structureert informatie op een overzichtelijke manier
    • CH237 gebruikt informatiebronnen kritisch
    • CH242 brengt structuur in ideeën
    • CH255 schriftelijk: gebruikt korte zinnen en directe taal
    • CH256 schriftelijk: maakt een schriftelijk wetenschappelijk, kernachtig en juist verslag volgens de regels beschreven in "Noteren en verslaggeving"
    Beroepsspecifieke competenties

      SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
      1. Schat het belang van het opvolgen van de wetenschappelijke literatuur correct in.
      2. Vat de twee besproken onderwerpen samen in een verslag.
      LEERINHOUDEN
      Deze lessenreeks omvat twee actuele onderwerpen. Deze onderwerpen zullen in de loop van het jaar gekozen en uitgewerkt worden op basis van belangrijke actuele ontwikkelingen in de chemische sektor.

      STUDIEMATERIAAL
      Powerpoint presentatie, artikels,...

      WERKVORMEN
      Soort werkvorm uren  

      %

      hoor- en werkcolleges:

      6

       lesuren

        33,33

      practicum en oefeningen:

       lesuren

        00,00

      vormen van groepsleren:

       lesuren

        00,00

      studietijd buiten contacturen:

      12

       klokuren

        66,67

      Verdere toelichting:

      EVALUATIE

      Eerste examenperiode
      Schriftelijk verslag van de besproken onderwerpen (5% van de score van INT7-4)

      Berekening van de ‘cijfers’ voor elk opleidingsonderdeel:

      Dit cijfer wordt (in consensus) toegekend door de lectorengroep van het opleidingsonderdeel op basis van de op de verschillende componenten verworven punten
      Het aantal punten is in principe het gewogen gemiddelde van de verschillende vakdisciplines waarbij de uren sbu als wegingscoëfficiënten gebruikt worden maar kan aangepast worden volgens volgende criteria:
                              - niet voldoen aan de vooropgestelde leerdoelen
                              - afwezigheid tijdens de verplichte praktijksessies, werkcolleges en oefeningenlessen
                              - niet uitvoeren van individuele taken
                              - niet voldoen aan vooropgestelde gedragsindicatoren van de beoordeelde
                                 kerncompetenties


      tijd voor examinering
      uren

      %
       
       00,00

      Tweede examenperiode

      Herwerken van het schriftelijk verslag van de besproken onderwerpen (5% van de score van INT7-4)

      Berekening van de ‘cijfers’ voor elk opleidingsonderdeel:

      Dit cijfer wordt (in consensus) toegekend door de lectorengroep van het opleidingsonderdeel op basis van de op de verschillende componenten verworven punten
      Het aantal punten is in principe het gewogen gemiddelde van de verschillende vakdisciplines waarbij de uren sbu als wegingscoëfficiënten gebruikt worden maar kan aangepast worden volgens volgende criteria:
                              - niet voldoen aan de vooropgestelde leerdoelen
                              - afwezigheid tijdens de verplichte praktijksessies, werkcolleges en oefeningenlessen
                              - niet uitvoeren van individuele taken
                              - niet voldoen aan vooropgestelde gedragsindicatoren van de beoordeelde
                                 kerncompetenties