ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

Journalism, Advertising and Public Relations - 3JAP - Onderdelen - Intercultural communication
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: JP:Journalism, Advertising and Public Relations
Code: 30468
Academiejaar: 2010-2011
Type: keuze
Niveau: gespecialiseerd
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Semester 1
Aantal studiepunten: 4
Wegingscoëfficient: 1
Totaal aantal contacturen: 3
Totaal studietijd: 104
Deeltijds programma:
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Engels
Lector(en): Van den Bulck Helga


 

KORTE OMSCHRIJVING
The main focus of this course is the importance of intercultural communication in different settings.
Starting with insights on culture and communication the following subjects will be covered:
demographic and cultural issues, narrative approach, communication models and patterns, dimensions
of culture, cultural adaptations perspectives, culture shock and intercultural competence.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

    Algemene beroepsgerichte competenties
      Beroepsspecifieke competenties

        SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
        Learning how to communicate in international settings with people from different cultures.
        Learning to recognize the contributions to knowledge and civilization that have been made by members
        of various cultural groups.
        Learning to appreciate and understand the multicultural richness of our society, the dynamics of the
        interaction between such diverse cultural groups, the international dimensions of this phenomenon, and
        the evolving roles of men and women within that complex socio-economic and cultural situation.
        Learning to share and accept the perceptions and experiences of people of different cultures, even
        though they may differ greatly from one's own.
        Enhancing career prospects for working effectively in international companies or organisations in
        Belgium and abroad by training on intercultural skills.

        VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
        Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

        Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

        Andere begincompetenties

        LEERINHOUDEN

        STUDIEMATERIAAL
        • Power Point
        • Recommended reading:
          Cooper-Calloway-Thomas and Simonds (2007), A text with readings, 339p.
          Pearson and Oetzel (2009), Intercultural communication, A layered approach, 400p.
          Chaney, Martin (2007), Intercultural business communication, 306p.
          Harvey, Allard (2005), Undersatanding and managing diversity. 324p.


        WERKVORMEN
        Soort werkvorm uren  

        %

        hoor- en werkcolleges:

         lesuren

          00,00

        practicum en oefeningen:

         lesuren

          00,00

        vormen van groepsleren:

         lesuren

          00,00

        studietijd buiten contacturen:

         klokuren

          00,00

        Verdere toelichting:
        Lectures and seminars
        Discussion groups
        Guest colleges
        Workshops

        EVALUATIE

        Eerste examenperiode
        Written examination: 50%
        Workshop: 50%

        tijd voor examinering
        uren
        3

        %
         
         100,00

        Tweede examenperiode
        Written examination: 100%

         

         

        3 JAP : Journalism, Advertising and Public Relations
           This is a programme for incoming Erasmus students.

        For more information :
        click here