ECTS-database Plantijn Hogeschool
  
 

Journalism, Advertising and Public Relations - 3JAP - Onderdelen - International brand communication
  

O.O. heeft componenten: Neen
Afstudeerrichting: JP:Journalism, Advertising and Public Relations
Code: 30476
Academiejaar: 2010-2011
Type: keuze
Niveau: gespecialiseerd
Programmajaar: 3
Periode binnen het modeltraject: Semester 1
Aantal studiepunten: 3
Wegingscoëfficient: 1
Totaal aantal contacturen: 0
Totaal studietijd: 78
Deeltijds programma:
Examencontract: niet mogelijk
Deliberatie: mogelijk
Vrijstelling of overdracht: niet mogelijk
Onderwijstaal: Engels
Lector(en): Van den Bulck Helga


 

KORTE OMSCHRIJVING
International corporate communication is a very broad area of study. This course focuses on two
specific aspects: brand communication and corporate communication.
Brands play a key role in the communication strategy of a company. They help to establish the identity
of the firm in the marketplace and to develop a solid customer franchise. Many firms move into
international markets by acquiring companies in other countries or by entering into international
alliances. They therefore need to harmonize their brand portfolio across boundaries on the basis of a
cohesive and effective brand strategy.
International brand communication uses specific strategies and techniques. Many international
campaigns will be analyzed and talked about.

COMPETENTIEGERICHTE LEERDOELEN
 Dit opleidingsonderdeel draagt in het bijzonder bij tot het realiseren van volgende opleidingsdoelen (eindtermen)

Algemene competenties

    Algemene beroepsgerichte competenties
      Beroepsspecifieke competenties

        SPECIFIEKE DOELSTELLINGEN
        You should be able to work efficiently in an international business setting.
        You should have an understanding of: the role and the meaning of brands, the dynamics of
        international brands, the basic principles of an international brand policy and the complexity of the
        context of international brand communication.

        VEREISTE BEGINCOMPETENTIES
        Opleidingsonderdelen waarvoor voorafgaand credits dienen behaald te zijn

        Opleidingsonderdelen die vooraf dienen gevolgd te zijn

        Andere begincompetenties
        only available with very good knowledge in Advertising and a thorough knowledge of the basic communication theory
        LEERINHOUDEN

        STUDIEMATERIAAL

        WERKVORMEN
        Soort werkvorm uren  

        %

        hoor- en werkcolleges:

         lesuren

         

        practicum en oefeningen:

         lesuren

         

        vormen van groepsleren:

         lesuren

         

        studietijd buiten contacturen:

         klokuren

         

        Verdere toelichting:
        Lectures and seminars
        Discussion groups
        Guest colleges
        Workshops

        EVALUATIE

        Eerste examenperiode
        written examination: 50%
        workshop: 50%

        tijd voor examinering
        uren

        %
         

        Tweede examenperiode

         

         

        3 JAP : Journalism, Advertising and Public Relations
           This is a programme for incoming Erasmus students.

        For more information :
        click here